راهکارهای فوری برای سفت و تنگ کردن واژن

منبع : دسته بندی : تغذیه و رژیم غذایی کد خبر : 93 1 ماه قبل 145

تنگ کردن ناحیه تناسلی بانوان

یکی از باورهای موجود در مورد رابطه جنسی لذت بخش، سفت و تنگ بودن واژن است؛ بطوریکه هر دو طرف در رابطه ارضا می شوند. به همین علت برخی از خانم ها به دنبال روش هایی برای سفت کردن واژن هستند تا هم برای خود و همسرشان لذت جنسی را به ارمغان آورند و هم در حین رابطه احساس اعتماد بنفس داشته باشند. روش های خانگی و کلینیکالی برای تنگ کردن واژن وجود دارند اما باید بدانید که همه روش‌ها کاملا ایمن نیستند و بهتر است قبل از به کارگیری آن‌ها تحقیقات لازم انجام شود. همچنین در ابتدا باید توسط پزشک معتمد خود معاینه شوید تا علت شل بودن واژن تشخیص داده شود و متناسب با آن درمان لازم را دریافت نمایید.

از طرفی، از آن‌جایی که بیشتر افراد این تصور را دارند که واژن تنگ خیلی خوب است، جا دارد این موضوع را مطرح کنیم که اینطور نیست و گاهی تنگ بودن واژن نشاندهنده یک مشکل اساسی است. به ویژه اگر در هنگام نزدیکی درد زیادی دارید. بنابراین از آنجایی که داشتن یک دید درست و علمی نسبت به مسائل مربوط به ناحیه تناسلی و روابط جنسی ضروری است؛ در این مقاله قصد داریم به بررسی مساله شل بودن واژن و و روش های سنتی و کلینیکال سفت کردن آن بپردازیم. از شما می خواهیم که تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

دلایل شل شدن واژن

در مورد واژن باورهای غلط زیادی وجود دارد. مثلا برخی از افراد معتقد هستند که واژن بعد از مدتی انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و دیگر برای همیشه شل باقی می ماند. اما این باور صحیح نیست، چون واژن خاصیت الاستیک دارد. یعنی دیواره آن کشیده می شود و در مدت زمان کوتاهی دوباره به حالت اولیه خود برمی گردد. این اتفاقی است که در زایمان های طبیعی نیز رخ می دهد.

درست است که عواملی همچون زایمان طبیعی و بالا رفتن سن می توانند باعث شوند که واژن کمی سست شود؛ اما بطور کلی عضلات این ناحیه خود را جمع و منبسط می کند. بنابراین واژن به مرور زمان تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر می کند اما کشش خود را برای همیشه از دست نخواهد داد. فرقی نمی کند که شما چه اندازه رابطه جنسی برقرار می کنید و هر چند وقت یک بار این اتفاق می‌افتد، به هر حال نفوذ به درون واژن موجب کشیده شدن دائمی آن نخواهد شد. فقط دو چیز می‌تواند بر قابلیت ارتجاعی واژن تاثیر گذارد: سن و زایمان طبیعی. گذر زمان و زایمان طبیعی می‌توانند باعث شل شدن جزئی و طبیعی واژن شوند. در واقع منظور از شل شدن واژن، تضعیف عضلات این ناحیه است.

  • سن : احتمالا از سن ۴۰ سالگی به بعد، تغییراتی را در کشش عضلات واژن خود احساس کنید. چون با ورود به دوران یائسگی سطح استروژن در بدن کاهش می یابد. از دست دادن استروژن به این معنی است که بافت واژن شما در مقایسه با قبل نازک تر و خشک تر می شود و انعطاف پذیری کمتر و سطح اسیدی پایین تری خواهد داشت.
  • زایمان طبیعی : طبیعی است که واژن پس از زایمان طبیعی تغییر کند. به هر حال، عضلات واژن شما کشیده می شوند تا کودک بتواند از کانال زایمان عبور کند و از ورودی واژن خارج شود. پس از تولد کودک، ممکن است متوجه شوید که واژن شما کمی شل تر از شکل معمول همیشگی است اما این موضوع کاملا طبیعی است. واژن شما باید چند روز پس از زایمان به داخل فرو رود، اگر چه ممکن است کاملا به شکل اولیه خود باز نگردد.

روش های سفت کردن واژن

برای اینکه بدانید کدام یک از روش های سفت کردن واژن برای شما بیشترین اثرگذاری و فایده را دارد، بایستی ابتدا توسط پزشک متخصص مورد معاینه قرار گیرید. پیشنهاد ما به شما برای دریافت مشاوره، کلینیک تخصصی آذین است که بهترین مرکز عمل های زیبایی واژن در تهران است و می تواند بهترین نتایج را برای شما به ارمغان آورد. در ادامه به روش های طبیعی و کلینیکال سفت کردن واژن و تقویت عضلات این ناحیه می پردازیم:

واژینوپلاستی

واژینوپلاستی روشی برای سفت کردن و ترمیم کانال واژن است. معمولا از این روش برای ترمیم ساختار واژن بعد از زایمان طبیعی، بهبود عوارض بیماری های کف لگن روی ساختار واژن و ایجاد واژن برای افراد تراجنس استفاده می شود. درصورتیکه میزان افتادگی و سست بودن بافت واژن بیش‌ازحد باشد، از واژینوپلاستی تنگ کردن کانال واژن با جراحی استفاده می شود و برای موارد خفیف تا متوسط پزشک به سراغ واژینوپلاستی با لیزر می رود که عوارض جانبی کمتری دارد. این روش درمانی روشی تهاجمی است و با خون ریزی همراه خواهد بود و دوره نقاهت نیز خواهد داشت.

رژیم غذایی مناسب

اولین و مهم ترین گام برای سفت شدن واژن، بهره مندی از یک رژیم غذایی مناسب است که موجب تقویت قدرت عضلات داخلی و در نتیجه سلامت بهتر واژن می شود. داشتن یک رژیم غذایی سالم و سرشار از فیبر علاوه بر آنکه به حفظ تقویت عضلات کمک کند، احتمال یبوست مکرر را نیز کاهش می دهد. یبوست مکرر یکی از عوامل تضعیف کننده عضلات لگن است. کف لگن را می توان با یک رژیم غذایی دقیق که شامل غذاهای غنی از استروژن مانند انار، دانه های سویا، هویج، سیب، توت و مواد غذایی موثر دیگر است، تقویت کرد.

کنترل استرس

کنترل استرس، در کاهش تضعیف عضلات واژن موثر است. برای کاهش استرس می توانید از تمرینات یوگا بهره گیرید. یوگا می تواند از نظر روانی باعث آرامش خاطر فرد شود تا فرد تصویر بهتری از بدن خود داشته باشد.

تنگی واژن

خودداری از بلند کردن اجسام سنگین

بلند کردن اجسام سنگین از جمله عواملی است که باعث تضعیف عضلات لگن می شود و باید از آن اجتناب نمود.

تمرینات ورزشی کگل

یکی از بهترین و موثرترین روش‌های سفت شدن واژن، انجام تمرینات ورزشی کگل است. ورزش کگل در واقع عضلات کف لگن را درگیر می کند. ۵ تا ۱۰ ثانیه باید عضلات این ناحیه را سفت کرده و سپس رها کنید. این کار باید حدودا ۱۰ تا ۱۵ بار پشت سر هم در طول روز انجام شود. عضلات کف لگن با این کار قوی تر می شوند و در نتیجه واژن سفت و تنگ خواهد شد.

تمرین اسکات

حرکت اسکات یک تمرین خوب برای سفت و تنگ کردن واژن است. برای انجام حرکت اسکات، روش های متنوعی وجود دارد اما یک روش رایج انجام آن به این شکل است که پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید، سپس مانند وقتی که می خواهید روی نیمکت بنشینید پایین بیایید، برای چند ثانیه در این وضعیت بمانید و دوباره بالا بروید.

ورزش کششی لگن

ساده ترین روش برای کشش لگن، نشستن روی لبه صندلی و باز نگه داشتن پاها، خم شدن به سمت مچ پا در حالی که بازوها به بیرون است، خواهد بود. ناحیه لگن حین این حرکت باید به داخل جمع شود. این ورزش یکی از موثرترین روش های تقویت عضلات واژن و تنگ کردن واژن است.

حرکت پل

برای انجام این حرکت به پشت روی زمین دراز بکشید، سپس زانوهای خود را خم کنید تا کف پاها روی زمین صاف قرار بگیرد. بازوهای خود را از دو طرف باز کنید، کف دست ها را روی زمین قرار دهید. باسن را باید طوری بلند کنید که  بدن شما شبیه پل باشد. سپس نفس عمیق بکشید و برای ۵ تا ۱۰ ثانیه در همین حالت باقی بمانید. بعد از اتمام این زمان به آرامی باسن خود را روی زمین بگذارید. می‌توانید به مرور این مدت زمان نگه داشتن را افزایش دهید، فقط دقت داشته باشید که این حرکت باید به آرامی انجام شود.

تمرین ساق پا

به پشت دراز بکشید و عضلات شکم را منقبض کنید. سپس پاها را بدون اینکه زانوهایتان خم شود به سمت بالا بیاورید. می توانید هر دو پا را همزمان یا یکی در میان به سمت بالا بیاورید. انجام این کار به تقویت عضلات کف لگن و صحیح نگه داشتن حالت آنها کمک زیادی خواهد کرد.

داروهای گیاهی

سرکه را با آب در وان حمام مخلوط کنید و درون آن بنشینید. این روش یک درمان خانگی و محبوب برای تنگ کردن واژن است. ژل آلوئه ورا را نیز می توان در یک کاسه آب رقیق کرد و واژن را با آن شستشو داد.

رابطه جنسی مطلوب

انقباضاتی که واژن طی رسیدن به ارگاسم تجربه می کند یک راه ایده‌آل برای تقویت عضلات این ناحیه است. چون دیواره های واژن تقریبا در فواصل ۰.۸ ثانیه ای منقبض می شوند و بعد از رسیدن به اوج لذت شل خواهند شد.

استروژن درمانی

هورمون درمانی زمانی که بدن استروژن و سایر هورمون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها را به اندازه کافی تولید نمی کند، توصیه می شود. پماد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های هورمون درمانی بعد جذب توسط پوست می توانند، انعطاف پذیری و جریان خون را بهبود ببخشند. پماد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها باعث می شوند تا مقدار مناسب هورمون از طریق پوست و در جریان خون جذب شود تا به تسکین گرگرفتگی، تعریق شبانه، افسردگی و سایر علائم یائسگی کمک کند.

استفاده از لیزر الکس

یکی از راه های جوانسازی و تنگ کردن واژن، استفاده از لیزر الکس است. این روش تهاجمی نبوده، درد و خونریزی نخواهد داشت و نتیجه حاصل از این روش دائمی خواهد بود. کلینیک آذین یک مرکز زیبایی و جوان سازی در تهران است که در زمینه روش های جوان سازی پوست با تزریق بوتاکس، ژل و چربی، روش های کاشت مو و ابرو، جراحی های زیبایی ناحیه تناسلی، جراحی های تناسب اندام و لاغری و … فعالیت می کند.

 

منبع : کلینیک آذین

مشاهده این خبر در سایت مرجع